Chuyển đến nội dung chính

Bài đăng

20 ways to create a passive income

1. Bắt đầu viết Blog 2. Bán sản phẩm thông tin của chính bạn: Ebook, khóa học. 3. Kiếm tiền từ bản quyền 4. Tạo cộng đồng thành viên --> tính phí sub. 5. Thiết lập một chương trình tự động trả lời --> tự động trả lời để bán dịch vụ, sản phẩm hoặc tư cách thành viên. 6. Mua và bán các trang web 7. Bán các sản phẩm hữu hình 8. Đầu tư vào chứng khoán hoặc cổ phiếu 9. Cho vay ngang hàng (Peer-to-peer lending) 10. Cho thuê bất động sản 11. Thuê một bên trung gian 12. Tạo một ứng dụng 13. Bắt đầu Dropshipping (bán hàng không cần hàng) 14. Bắt đầu việc tư vấn 15. Bán hàng trên Amazon và eBay 16. Đánh bài Poker 17. Xây dựng Niche Site kiếm tiền trên mạng --> affilicate marketing. 18. Đào bitcoin 19. Trở thành một YouTuber 20. Kiếm tiền từ facebook ads.

Tuần làm việc 4h: Bánh lái tự động cho con thuyền thu nhập

Hiểu được nguyên lý để tìm ra phương thức thực hiện. Sản phẩm lý tưởng:  Dòng tiền Thời gian tạo ra sản phẩm Lợi nhuận cận biên. Bước 1: Tìm phân khúc thị trường mục tiêu phù hợp :  - Đừng bao giờ dự đoán hay tạo ra nhu cầu thị trường. - Không tập trung vào thị trường quá rộng và khó tiếp cận. ===> Trả lời các câu hỏi: 1. Bạn am hiểu những ngành nghề, lĩnh vực nào: nha sỹ kỷ sư, leo núi --> xem xét bản sơ yếu lý lịch, kinh nghiệm cá nhân  --> soạn ra nhóm người bạn từng kết giao trước đây hoặc trong hiện tại ---> xem nhưng sản phẩm, ấn phẩm của bạn --> tìm nhóm nào sẽ mua sản phẩm nào  ---> nhóm người nào có tạp chí chuyên ngành riêng --> lấy chi phí quảng cáo trên các tạp chí này  2. Phác họa sản phẩm: - Chọn 2 phân khúc thị trường thử nghiệm - Tóm gọn lợi ích sản phẩm trong 1 câu - giá sp nên từ $50-$200 - Không mất quá 3-4 tuần để tạo ra sp. Nên chọn sp có thời gian giao hàng từ lúc đặt hàng chỉ từ 1-2 tuần. - web FAQ: SP có thể được gi...

Tuần làm việc 4h: 13 sai lầm thường mắc phải.

13 sai lầm thường mắc phải: Nếu bạn không mắc lỗi, bạn đang làm những việc không đủ khó với sức mình và đó là một lỗi lớn. 1. Đánh mất ước mơ, làm việc vì lợi ích của công việc (work for work). 2. Quản lý quá chi tiết và gửi email để lấp thời gian. 3. Giải quyết các vấn đề mà NV hoặc đối tác có thể tự giải quyết 4. Giải quyết các vấn đề không quan trọng của NV, hoặc giúp đỡ nhiều hơn 1 lần với cùng 1 vấn đề --> ủy quyền đối tác và NV xử lý các vấn đề không QT. Cho họ quy tắc, quyền, giới hạn hành động. 5. Theo đuổi các khách hàng không xứng đáng. 6. Không sử dung email trả lời tự động. 7. Không tách biệt nơi làm việc và nơi ở, sống, thư giản. --> Tách biệt các môi trường. 8. Không phân biệt được nguyên tắc 80/20 9. Mất quá nhiều thời gian để theo đuổi sự hoàn hảo: mất 6 tháng để học một ngoại ngữ đạt 95% độ chính xác, nhưng có thể mất 20-30 năm để đạt độ chính xác 98% 10. Thổi phồng chi tiết vụn vặt, vấn đề nhỏ. 11. Biến vấn đề BT  thành khẩn cấp để hoàn thành công việc --...

Block chain - Go quickly around within Ethereum blockchain

Go  quickly  around within Ethereum  Blockchain: 1. Solidity : Language orient object to develop smart contract. 2. Smart contract : Type of accounts on Ethereum. Could be interacted with another accounts.  Develop by solidity (Follow ERC 20), immutable . It can redistribute crypto, if not it will kick in. 3. Mutability S mart contract's  function: ‘pure’, ‘view’, ‘nonplayable’, ‘payable’. 4. REMIX IDE : IDE to develop smart contract using Solidity language. 5. Truffle : Test environment for Ethereum. We can use combine Remix and Truffle. 6. Dapp : Decentralized application. With data storage at block chain, backend is smart contract. 7. Hash : Same input will create same output, fix output size, investable. 8. Private key : Sign before make transaction. Public key : create address, use for verify transaction. 9. Mining : Process add transaction record into Ledge of past transaction. 10. POW and POS : Are Blockchain Consensus Algorithms. Before transaction add ...

Google ads extention - Part 4: Audience solutions

1. allows bids, creatives, and keywords based on her various customer groups. 2. Audience solution support reaching to your business goal by some solution for each gold Awareness: Detail demographic and Affinity audience Drive consideration: In Market Audience, Remarketing list search ads (RLSA), similar audience for search (past visited your web, channel...) Increase purchase and loyalty with current customer: Customer match, RLSA (who have one purchase before) 3. Benefit Audience solution: variable bid, Keyword expansion, Creative customization.

Google search Ads - Part 2: Understand the Google Ads Auction

1. Ads Rank as having five factors Bid Ad rank threshold Context of query Ad extension impact: phone, link access your side Auction time ad quality 2. Three main factors that determine the quality of an ad - Expected clickthrough rate (CTR) : prediction of how often an ad will be clicked on when it's shown.  Be specific in your ad: Include keywords in your ad text (especially in the headline) to show people that your ad is directly relevant to their search. Experiment with different calls to action: Do you offer free shipping or free returns? Call now vs. book now? Highlight a unique benefit of your product or service: What makes you stand out from the competition? Think about what matters to users (perhaps an exceptional warranty or return policy). Create time- or location-specific ad text: Test seasonal creative around holidays or special events, or test location-optimized creative. - Ad landing page experience - Ad relevance Add negative keywords: Prevent your ads from showing...

Google search Ads - Part 1: Control which searches prompt your ads

3 Step to control which searches prompt your ads: Step 1: Think like your customer Step 2: Think about your business goals (*) Five match type options for your keywords:  Broad match: show ads if a keyword (or any variations like misspellings, synonyms, or related searches) are included in a user’s search terms. Broad match modified: prompts your ads to appear only if the keyword or its close variations are in any part of the search terms. Phrase match: prompts your ads to appear only if the keywords within the quotation marks or close variations of them match. Exact match: only show if the search means the same thing as your keyword. Negative: ads won’t show if someone includes that negative keyword in their search. Step 3: Get Google to do it for you

Book note: Tôi là ai và nếu vậy bao nhiêu?

 7 Nguyên tắc của hạnh phúc theo triết học: 1. Hoạt động: con người cần hoạt động để được cảm thấy hạnh phúc, khi hoạt động cơ thể con người tiết ra chất tạo ra cảm giác hạnh phúc. 2. Quan hệ xã hội: con người cần gắn vào các mối quan hệ để có được cảm giác hạnh phúc. Ví dụ quan hệ bạn bè, gia đình và tình yêu đôi lứa. 3. Tập trung: Sống chậm để cảm nhận được hạnh phúc. Bạn không thể cảm thấy hạnh phúc khi lướt qua một bông hoa, nhưng sẽ có thể cảm thấy được hạnh phúc nếu nhìn ngắm và ngửi mùi hương của bông hoa đó. 4. Hy vọng một cách thực tế: nếu đặt ra những hy vọng không thực tế sẽ tạo ra các áp lực không đáng có cho bản thân và đánh mất cảm giác hạnh phúc. 5. Nghĩ điều hay: ngăn cảm các cảm xúc buồn chán, tiêu cực. Con người bất hạnh vì không biết mình đang hạnh phúc. 6. Không nên cố gắng quá sức để đi tìm hạnh phúc, xử lý các bất hạnh như một nghệ thuật. 7. Có khả năng yêu và làm việc.

Google Display Ads: Part 6: Increase Conversions with Performance Planner

 1. Why you should plan for performance with Performance Planner - Understand the future spend potential of current Google Ads campaigns to help drive budget decisions - Take advantage of seasonality to capture incremental opportunities  - Set optimal bids and budgets across your campaigns to help ensure that ROI performance is maximized - Find new opportunities to grow your sales volumes with Google Ads 2. What's the Google Ads Performance Planner? --> new forecasting tool that uses machine learning to reveal the possibilities for your Google Ads campaigns.  3. How does the Performance Planner work? - Determines the optimal bids and average daily budget allocations across all of your campaigns to help increase the number of conversions.  4. How does Performance Planner forecast campaign performance? -  Forecasting :  made up of billions of searches per week — powers our forecast engine. - Simulator : engine simulates relevant ad auctions with query le...